Ελληνική Λεοπάρδαλη 1/35

Leopard 2 A6Για την κατασκευή Ελληνικού Leopard A26Hel τα καταλληλότερα μοντέλα είναι το 82404 της ΗΟΒΒΥBOSS (SwedishStrv.122)καθώς επίσης και το 82403 (Leopard 2 A6EX).
To κουτί περιέχει 11 Sprues με 406 κομμάτια και photo-etched πλαίσια όπως και διάφανα μέρη για τα περισκόπια. Οι ερπύστριες είναι βινυλίου με πολύ καλή λεπτομέρεια. Το πλαστικό χρώματος ανοιχτού γκρι, είναι σχετικά μαλακό και εύκολο στην επεξεργασία όπου χρειάζεται.
H κατασκευή αρχίζει κλασσικά με το σύστημα ανάρτησης που ολοκληρώνεται χωρίς πρόβλημα σε 5 στάδια. Μοναδική παρατήρηση εδώ ότι τα πίσω άγκιστρα ρυμούλκησης είναι λάθος και αντί για τα κομμάτια Β38 που τοποθετούνται μπροστά πρέπει να μπουν τα Β39. Αξίζει ν’ αναφέρουμε ότι κατά την κατασκευή τοποθετούνται μόνο οι κινητήριοι και πίσω τροχοί για τη διευκόλυνση της κατασκευής και του βαψίματος. Όσο για τους εδαφικούς, αυτοί τοποθετούνται στο τέλος.
Πήγμα, κρύσταλλα, καθρέπται!
Περνώντας στο επάνω μέρος του πήγματος έγιναν ‘χειρουργικές’ παρεμβάσεις στα παρακάτω σημεία: Αφαιρούμε τις 3 μικρές βάσεις που φαίνονται στην εικόνα. Οι καθρέφτες αν μεν κολληθούν ανοιχτοί δεν χρειάζονται κάποια αλλαγή, αν δε κολληθούν κλειστοί κόβουμε το κάτω μέρος της βάσης και στρέφουμε σιγά-σιγά το εναπομείναν κομμάτι 90ο.

Επίσης τα αντανακλαστικά που περικλείονται στους κόκκινους κύκλους πρέπει να φύγουν και το κεντρικό να αντικατασταθεί από δύο αντίστοιχα κυκλάκια από φύλλο πλαστικού(8-9). Ακόμη ανοίχθηκαν μικρές οπές με πολύ ψιλό τρυπανάκι χειρός σε σημεία όπου θα μπουν χειρολαβές από λεπτό σύρμα. (10-11-12 – 13 14 15).

Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν τα κομμάτια από διαφανές πλαστικό για τα περισκόπια του οδηγού. Για μεγαλύτερη αληθοφάνεια είναι…πρέπον να βαφτούν με διαφανές πράσινο και στη συνέχεια να μασκαριστούν πριν το βάψιμο. Είναι όμως δυνατόν να βαφτούν με το χρώμα της παραλλαγής και κατόπιν ένα πέρασμα με ασημένιο χρώμα και τέλος πράσινο διαφανές, τεχνική που εφαρμόστηκε στην κατασκευή.

Για καλύτερη εφαρμογή της μπροστινής θωράκισης κόπηκε περίπου 1.5mm όπως φαίνεται στην εικόνα. Κατόπιν προστέθηκαν οι διάφορες λεπτομέρειες όπως φώτα και κόρνα. Για τα προστατευτικά των φώτων δεν χρησιμοποιώ το πλακέ ΡΕ που δίνει το κιτ αλλά τα αντικαθιστώ με χαλκόσυρμα 0,6 mm για μεγαλύτερη αληθοφάνεια. Τέλος, πριν τοποθετηθεί η μεταλλική σχάρα του κινητήρα , ο ανεμιστήρας του κινητήρα βάφτηκε με σκούρο μεταλλικό χρώμα.

Ο πύργος των στεναγμών
Οι περισσότερες και πιό εκτενείς μετασκευές έγιναν στον πυργίσκο του άρματος χρησιμοποιόντας σχεδόν ό,τι εργαλείο υπήρχε στον πάγκο. Η αρχή έγινε με την αφαίρεση του κομματιού που φαίνεται στις εικόνες 18, 19 και 20 με μιά βασική λεπτομέρεια: Κρατάμε το περισκόπιο του γεμιστή και αφαιρούμε τα κομμάτια που φαίνονται στην εικόνα 20b. Στη συνέχεια με φύλλο πλαστικού πάχους 1mm κατασκευάστηκε το ‘πάτωμα’ όπως φαίνεται στην εικόνα 20c και η τοποθέτησή του στις εικόνες 20d και 21. Σ’αυτό το σημείο αξίζει ν ’αναφέρουμε ότι είναι προτιμότερο να κόβετε το φύλλο πλαστικό περίπου 1mm πιο φαρδύ και στη συνέχεια να το διαμορφώνετε.
Αφήσαμε το…κατασκέυασμα να στεγνώσει και προχωρήσαμε στην κατασκευή του πυροβόλου καθώς και της βάσης του πύργου. Προσοχή, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το…’μακρύτερο’ πυροβόλο.

Πύργος ‘κατά προσέγγιση’.
Όπως βλέπετε στην εικόνα, χρησιμοποιήθηκε φύλλο πλαστικού πάχους 0.5mm και διαστάσεων 5.5χ0.5mm. Το κουτί για το σύστημα ελέγχου πυρός (ΣΕΠ) κατασκευάστηκε από φύλλο πλαστικού πάχους 0.5μμ στις διαστάσεις που φαίνονται στην εικόνα 24. Η τελική του μορφή διακρίνεται στην εικόνα 25. Στη συνέχεια κατασκευάστηκε πάλι από φύλλο πλαστικού το κουτί που βρίσκεται δίπλα στο ΣΕΠ όπως φαίνεται στην εικόνα 26, αφού αφαιρεθεί το κομμάτι της εικόνας 27. Η εικόνα 28 παρουσιάζει πώς τοποθετείται στο μοντέλο. Με την ίδια μέθοδο και υπομονή κατασκευάστηκαν άλλα 2-3 κουτιά όπως φαίνονται στις εικόνες 31, 32, 33 και 34.

Σειρά έχει η απροβλημάτιστη συναρμολόγηση του πύργου με μιά μικρή απόκλιση από τις οδηγίες. Τα κομμάτια D2 και D3 τοποθετούνται ανάποδα απ’ότι δείχνει το φυλλάδιο οδηγιών και στο τέλος μπήκαν οι μικρές πλάκες που διακρίνονται στην εικόνα 35.

Συνεχίζοντας με τα δύο κιβώτια στο πίσω μέρος του πύργου έγιναν προσθαφαιρέσεις με φύλλο πλαστικού καθώς και ασύμμετρη διαμόρφωση όπως φαίνεται στις εικόνες 36 και 37 ενώ έγιναν μερικές ακόμα τροποποιήσεις –εικόνες 38,39-. Τέλος, προστέθηκαν δύο ‘μεντεσέδες’ από φύλλο πλαστικου –εικόνες 40,41-. Κατόπιν πήρε σειρά το περισκόπιο του αρχηγού πληρώματος με προσθήκες θωράκισης από φύλλο πλαστικού.

Μετασκευών συνεχεια…
Σειρά πήραν τα ‘κάγκελα’ αφού ανοίχθηκαν τρύπες με ψιλό τρυπανάκι χειρός όπως φαίνεται στις εικόνες 43 έως 46, καθώς και προσθήκη φύλλων πλαστικού πίσω από τις θυρίδες του πληρώματος σύμφωνα με την εικόνα 47. Περιμετρικά των πλακών κολλάμε λεπτή ράβδο πλαστικού κολλώντας με κυανοακρυλική και λυγίζοντας τη ράβδο σταδιακά και με προσοχή. Τελειώνοντας τις τοποθετούμε στις θέσεις τους –εικόνα 48-. Όσον αφορά τα καπνογόνα, μπήκαν τα αντίστοιχα κομμάτια που έδινε το κιτ –εικόνα 49-.

Κατόπιν, κατασκευάστηκαν τα πλαϊνά ‘καλάθια’ από χάλκινο σύρμα και μεταλλικό πλέγμα –εικόνες 50 έως 54b- και κολλήθηκαν με κυανοακρυλική gel και προσθήκη accelerator. Όπως φαίνεται στις εικόνες 55 και 56, ράβδος πλαστικού χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του αισθητήρα ανέμου όπως επίσης και για τον μικρότερο αισθητήρα στην πίσω δεξιά γωνία του πύργου.

Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν εφεδρικά πέδιλα ερπύστριας και γρίλιες του A/C , καθώς και μικρολεπτομέρειες όπως χειρολαβές, μεντεσέδες και βίδες. Τελειώνοντας τον…μαραθώνιο κατασκευάστηκαν καλύμματα και βάσεις κεραιών.

Χρωματικές αλχημείες!
Η παραλλαγή των LEOPARD 2 διαφέρει κατά πολύ από την συνηθισμένη ΝΑΤΟ παραλλαγή των υπόλοιπων αρμάτων – οχημάτων του Ε.Σ. Για το καφε-κόκκινο χρώμα έγινε…αλχημεία με Humbrol 62, 1-2 σταγόνες 24 και σταδιακή προσθήκη 60. Όσον αφορά το πράσινο, χρησιμοποιήθηκε το 78 με λίγες σταγόνες μαύρου ματ. Τέλος, το ανοιχτό γκρι έγινε με το 129 και προσθήκη ελάχιστης ποσότητας κόκκινου 60. Έγινε προσπάθεια για όσο το δυνατόν πιστότερη απόδοση της παραλλαγής και στη συνέχεια βάφτηκαν οι λεπτομέρειες, τροχοί και ερπύστριες. Μετά την υποχρεωτική χρήση παρκετίνης μπήκαν τα σήματα από την LMDecals και το μοντέλο περάστηκε με 2 χέρια βερνίκι ματ Winsor&Newton της σειράς Galeria.

 

Quick Tip!
Τοποθέτηση ερπυστριών
Ξεκινάμε τοποθετόντας την ερπύστρια στο μπροστινό μέρος –βλ. Κινητήριος τροχός- με τη βοήθεια μυτοτσίμπιδου. Όπως αναφέραμε παραπάνω οι εδαφικοί τροχοί δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα. Μετά το πέρασμα λοιπόν από τον κινητήριο γίνεται το ‘κούμπωμα’ με ζεσταμένο κατσαβίδι και στη συνέχεια τοποθετούνται οι εδαφικοί από έξω προς τα μέσα’. Δηλαδή, πρώτα με τους 2 εμπρός- πίσω εδαφικούς, προχωρώντας προς το κέντρο του άρματος.

οι φωτο των αρματων ειναι ευγενικη προσφορα των Παναγιώτη Φαναρόπουλου (RawShooter) και Τριαντάφυλλου Μετσοβίτη (LM DECALS)

Μπορείτε να δείτε όλες τις φωτό και σε μεγάλη ανάλυση πατώντας εδώ…

Άρθρο: Γιώργος Ροϊδοδήμος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *