Η όλη ιστορία έχει ξεκινήσει από το εξωτερικό όπου κυκλοφορεί η παρκετίνη Future. Θεωρείται η κορυφαία εναλλακτική του gloss βερνικιού. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε ανακαλύψει μια άλλη παρκετίνη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Δεν είναι άλλη από την Long Shine που βλέπετε στη φωτογραφία. Βέβαια να έχετε υπόψη σας ότι για κάποιον λόγο που δεν έχω καταφέρει να καταλάβω , η εν λόγω εταιρία έχει την εμμονή να αλλάζει διαρκώς τη συσκευασία. Το μπουκάλι αλλάζει κατά καιρούς ετικέτα. Ενώ το προϊόν παραμένει το ίδιο. Από συζητήσεις με άλλους συνχομπίστες, προκύπτει ότι κάνουν και άλλες παρκετίνες αρκεί να είναι για όλες τις επιφάνειες και να μην έχουν κερί. Χρησιμοποιώ την παρκετίνη εδώ και αρκετό καιρό και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Το ιδανικό σενάριο είναι το εξής: Βασικά χρώματα σμάλτα (enamel), δύο χέρια παρκετίνης, decals, άλλο ένα χέρι παρκετίνης και στο τέλος φθορές.

Η παρκετίνη χρησιμοποιείται αδιάλυτη και μπορεί να εφαρμοστεί είτε με αερογράφο είτε με πινέλο. Εγώ στις περισσότερες φορές χρησιμοποιώ τον αερογράφο για να έχω πιο ομοιόμορφη κατανομή . Μετά τη χρήση της παρκετίνης ο αερογράφος καθαρίζεται με νερό και καθαριστικό για τζάμια.

Όσον αφορά το στάδιο των σημάτων (decals), μετά την τοποθέτησή τους, μπορεί να εφαρμοστεί τοπικά πάνω στα decals ώστε να μην περάσουμε όλο το μοντέλο. Άποψή μου είναι ότι καλύτερα να περνάτε ένα χέρι ακόμα όλο το μοντέλο, ώστε μα είναι ομοιόμορφη η κάλυψη του με την παρκετίνη. Εξάλλου όσο πιο γυαλιστερή είναι η επιφάνεια, τόσο ευκολότερα και καλύτερα γίνται το wash… Η παρκετίνη, όπως και το gloss βερνίκι εξαφανίζει το film και σφραγίζει τα decals, προστατεύοντάς τα έτσι από τη διαδικασία φθοράς και παλαίωσης. Εφόσον στεγνώσει καλά η παρκετίνη, μπορούμε να προχωρήσουμε στο weathering. Χρησιμοποιούμε είτε λάδια αραιωμένα με whitespirit, είτε σμάλτα με το ίδιο διαλυτικό.

Εφόσον ολοκληρώσουμε τις εργασίες στο μοντέλο μας μπορούμε να προχωρήσουμε στο τελικό φινίρισμα. Εδώ αποφασίζουμε αν θα είναι ματ, γυαλιστερό ή σατινέ, το οποίο βασικά εξαρτάται από τι κιτ κατασκευάζουμε. Εάν θέλουμε γυαλιστερό φινίρισμα μπορούμε να περάσουμε και πάλι παρκετίνη. Εάν θέλουμε ματ ή σατινέ μπορούμε να περάσουμε το βερνίκι που θέλουμε το οποίο θα πρέπει να είναι σμάλτο.
Έγιναν πειράματα με χρώματα σμάλτου και ακρυλικά, όσο μπορεί κάποιος να αποκαλέσει ακρυλικά τα χρώματα της Gunze, καθώς και με ακρυλικό spray της Humbrol. Τα αποτελέσματα διαφέραν ως προς τον χρόνο στεγνώματος. Στα σμάλτα η παρκετίνη στγνώνει κανονικά και σε εύλογο χρονικό διάστημα. Σε 24 ώρες έκανα weathering με λάδια χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Με τη χρήση των ακρυλικών της Gunze, η παρκετίνη στμάτησε να “κολλάει” μετά από δύο με δυόμιση μέρες. Για να είμαι σίγουρος ξεκίνησα το weathering μετά από 4 μέρες. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι η χρήση της παρκετίνης με τα spray της Humbrol. Ειλικρινά δεν ξέρω αν θα σταματήσει ποτέ να “κολλάει”. Ακόμα και μετά από ένα μήνα όταν πιάνω την επιφάνεια του μοντέλου έχω την αίσθηση ότι δεν έχει στεγνώσει ακόμα. Το παράδοξο βέβαια είναι ότι δε μένουν δαχτυλιές.

Μία ακόμα χρήση της παρκετίνης είναι το γυάλισμα των καλυπτρών των αεροσκαφών. Αυτό που κάνω είναι να βάζω σε ένα μπολάκι παρκετίνη και εκεί μέσα βουτάω την καλύπτρα. Μετά την βγάζω την τοποθετώ σε λίγο χαρτί κουζίνας να στραγγίξει. Το τελικό αποτέλεσμα είμαι βέβαιως ότι θα σας αφήσει άναυδους!
Quick Tip!
Όπως πάντα, ο μεγαλύτερος ‘εχθρός’ όταν βάζουμε βερνίκι είναι η σκόνη. Γι αυτό λοιπόν όταν χρησιμοποιείτε είτε παρκετίνη είτε βερνίκι, το μοντέλο να τοποθετείται κάπου να στεγνώσει όπου να είναι σκεπασμένο ώστε να μην κολλάει σκόνη πάνω στο νωπό φινίρισμα.

Άρθρο – φωτογραφία: Αντώνης Γαλενιανός

Comments

    1. Μέχρι στιγμής Κωνσταντίνε δεν έχω παρατηρίσει κιτρίνισμα σε κάποια από τις καλύπτρες που έχω περάσει με παρκετίνη. Μία από τις καλύπτρες που έχω βουτήξει στην παρκετίνη, είναι ήδη 3 χρονών και φαίνεται μια χαρά. Επίσης, δεν έχω ακούσει και από κάποιον άλλον συνχομπίστα κάτι ανάλογο.

  1. Εξαιρετικό άρθρο! Συνοπτικό και κατατοπιστικό.
    Έχει δοκιμάσει κανείς από εσάς εφαρμογή σε φιγούρες? Η πάνω από λάδια ζωγραφικής?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  2. Εχω περάσει ήδη σήματα και θέλω να περάσω παρκετινη. Ως νέος μοντελιστής που είμαι πρέπει να καλύψω την καλυπτρα; μπορώ να αραιωσω με αζαξ. Χρησιμοποιώ ακρυλικά gunze. Ευχαριστώ

    1. Θανάση η καλύπτρα δεν έχει φόβο από την παρκετίνη. Εγώ προσωπικά τις καλύπτρες τις βουτάω ολόκληρες στην παρκετίνη. Επίσης, η παρκετίνη δεν αραιώνεται. Τη χρησιμοποιείς ως έχει. ΠΡΟΣΟΧΗ μόνο να είναι η σωστή παρκετίνη. Να ΜΗΝ έχει κερί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *