ZEYS III

Μόνο κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγραφεί αυτός ο διάκοσμος και αυτό που με (και εμάς όλους…), κατέλαβε βλέποντας τον! Ναι… αφού παιδεύτηκα να φτιάξω τις χαλκομανίες του ΖΕΥΣ 2, βλέπω σε μια φωτογραφία τον νέο… Φυσικά κι άρχισε η αναζήτηση φωτογραφιών, στοιχείων κλπ για να φτιαχτούν οι χαλκομανίες του.
1,5 μήνας περίπου (κυρίως βράδια) αφιερώθηκε στο να φτιαχτούν τα σχεδία στο COREL με πάααρα πολλές δοκιμαστικές εκτυπώσεις για να παρθούν τα μέτρα μέχρι να τα καταφέρω. Με χαρά λοιπόν σας παρουσιάζω τον πρώτο ΖΕΥΣ 3 υπό κλίμακα….

Το Κίτ.
Ας ξεκινήσω από το κιτ, το οποίο είναι της Tamiya, (το Ν, o aggressorας όπως το λέω), όχι για κάποιον ιδιαίτερο λόγο, αλλά απλά γιατί αυτό είχα βολικό στο στοκ. Και με την έκθεση της ΙPMS προ των τειχών δεν προλάβαινα να πάρω το Kinetic που αποτελεί αντίγραφό του αλλά ΤΑ ΔΙΝΕΙ ΟΛΑ για να γίνει ελληνικό.
Οι δεξαμενές CFT της ράχης είναι της HASEGAWA που τις είχα πρόχειρες.

Κατασκευή.
Κατασκευαστικά υπήρξαν κάποια προβλήματα, παρόλο που θα περίμενε κανείς από ένα κιτ Tamiya της τάξεως των 55€ να μην έχει τουλάχιστον θέματα εφαρμογής. Υπήρχαν θέματα εφαρμογής στην ένωση του αεραγωγού με την άτρακτο, φτερών και ατράκτου και στο μπροστινό κομμάτι του ρύγχους που ενώνονται τα πλαϊνά.
Ξεκινάμε λοιπόν με το cockpit όπου αφιερώθηκε αρκετή ώρα. Βάφτηκε όσο μπορούσα καλύτερα στις ψιλό λεπτομέρειες με λεπτό πινελάκι και οδοντογλυφίδα (με την μύτη της) για τους διακόπτες. Μετά ασχολήθηκα με την εισαγωγή αέρα που έγινε με την μέθοδο του γεμίσματος με πλαστικό χρώμα (δείτε το tip στο τέλος του άρθρου). Ολοκλήρωσα την κατασκευή όπως λένε οι οδηγίες χωρίς κανένα βελτιωτικό ή περεταίρω βελτιώσεις σε κανένα σημείο.

Βάψιμο.
Όσο περίμενα να πάρω τις χαλκομανίες τις οποίες εκτύπωσα κατευθείαν στο χαρτί και μετά έπεσε από πάνω το φιλμ (και αυτό έγινε λόγω επαγγέλματος μιας και μπορούσα) αστάρωσα και έβαψα το μοντέλο στα χρώματα της παραλλαγής Ghost με Αkan. Έπειτα μασκαρίστηκαν η ράχη, οι CFT, το κάθετο σταθερό (στο οποίο πρόσθεσα την προέκταση του αλεξίπτωτου την όποια δεν δίνει η Tamiya), οι πτέρυγες, τα πίσω φτερά και τα μικρά σταθεροποιητικά φτερά από κάτω και ψεκαστήκαν με λευκό γυαλιστερό Gunze σε 2 χέρια. (ΤΙΡ: για όσους έχουν αερογράφο, μιας και το άσπρο είναι δύσκολο, βάζουμε το λευκό όπως είναι από το μπουκάλι, ρίχνουμε ΕΛΑΧΙΣΤΟ διαλυτικό και ψεκάζουμε με λίγο μεγαλύτερη πίεση.)

Έπειτα περάστηκε όλο το μοντέλο 2-3 χέρια γυαλιστερό βερνίκι προετοιμάζοντάς το για wash και χαλκομανίες. Για το wash χρησιμοποίησα το B lack Dirt της Flory Models με πολύ καλά αποτελέσματα, περιορίζοντας τις φθορές στο ελάχιστο και μόνο στις γραμμώσεις, αφού το αεροσκάφος λόγω τωρινής χρήσης έχει πλυθεί και καθαριστεί σχολαστικά. Ελάχιστες οι χαλκομανίες που μπαίνουν από κάτω και έτσι μάσκαρα τα λευκά σημεία και προχώρησα στην επίστρωση “Have Glass” που έχουν ΟΛΑ τα 52αρια (της 335 τα 52Μ ακόμα είναι καθαρά) και τα κάνει σχεδόν μαύρα-ασημίζοντα και βρώμικα.
5 μέρη γυαλιστερό βερνίκι, 1 με 1,5 μέρος ματ, 7-10 σταγόνες (στην μύτη της οδοντογλυφίδας) μαύρο και 6-7 σταγόνες (το ίδιο) αλουμίνιο. Όλα ίδιας βάσης και ίδιας εταιρίας για σίγουρα αποτελέσματα. Πολύ καλό ανακάτεμα, ελάχιστο διαλυτικό (της ίδιας εταιρίας για προφανείς λόγους). Ψέκασμα από απόσταση 20-25 εκατοστά,. 1-2 χέρια και ανάλογα το αποτέλεσμα. Έχοντας κάποια φωτογραφία βλέπουμε πότε είμαστε εντάξει.
Ένα καλό κόλπο για περισσότερη αληθοφάνεια είναι το εξής: με το ίδιο μείγμα αλλά κάποιες σταγόνες αλουμίνιο ακόμα, ένα πέρασμα πρώτα στις ενώσεις των χρωμάτων.
Ακλούθησε η τοποθέτηση των χαλκομανιών του κεντρικού διακόσμου οι οποίες δεν ήταν ούτε άπλες ούτε δύσκολες.
Έγιναν οι όποιες μικροδιορθώσεις χρειάστηκαν, συναρμολογήθηκε το κάθισμα το οποίο έχει μαύρο μαξιλάρι με γούνα στο πραγματικό (οκ δεν πρόλαβα να την φτιάξω, αφού ολοκληρώθηκε το μοντέλο Πέμπτη 1/10 προς Παρασκευή 12:30πμ με την παραλαβή των μοντέλων στην έκθεση σε εξέλιξη). Μάλιστα, οι παρατηρητικοί θα είδαν ότι το ΗUD είναι ανάποδα (της νύχτας τα καμώματα…). Ένα απαλό στεγνό με Light Gray έδεσε και ανέδειξε τις λεπτομέρειες του cockpit.

 

Ένα τελικό ματ βερνίκι έπεσε πάνω από τον διάκοσμο τους ΖΕΥΣ και μόνο ολοκληρώνοντας το τελικό φινίρισμα.
Αφιερώθηκε αρκετή ώρα στην εξαγωγή όπου έβαψα τα εσωτερικά πέταλα με μίξη χρωμάτων (καφέ ανοιχτό και κρεμ) ώστε να έχουν όσο γίνεται περισσότερο το χαρακτηριστικό χρώμα των πραγματικών που είναι κεραμικά και έβαψα τα έξω πέταλα με μίξη Revell 9 Matt Anthracite Gray με ελάχιστο Magnesium Flat της Model Master / Testors ώστε να αναπαραστήσω όσο καλύτερα μπορώ την όψη των πραγματικών που είναι από υλικό KEVLAR. Διάφορες αποχρώσεις καμένων μετάλλων ψεκάστηκαν και περάστηκαν με στεγνό πινέλο εσωτερικά ώστε να έχω το αποτέλεσμα που με ικανοποιεί.
Έτσι απλά και ακλουθώντας τις οδηγίες ολοκλήρωσα το μοντέλο.

Ο πραγματικός ΖΕΥΣ είναι έμπνευση και υλοποίηση των Αλέξη Κοντίβεη και Δημήτρη Παλάσση. Tους ευχαριστούμε, αλλά και όλους όσους δεν γνωρίζουμε, οι οποίοι εργάστηκαν για την δημιουργία αυτού του πανέμορφου ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ.

ZEYS III ZEYS IIIZEYS III

 

Tip: Συναρμολογούμε  τον αεραγωγό και ταπώνουμε το κάτω μέρος με ταινία, πλαστελίνη ή με όποιον άλλον τρόπο μας βολεύει, πολύ καλά για να μην έχουμε διαρροές και τον γεμίζουμε με απλό πλαστικό λευκό χρώμα τοίχων, κατά προτίμηση σατινέ. Αφήνουμε το χρώμα για 2-4 λεπτά. Αδειάζουμε το περισσότερο χρώμα και μετά περιστρέφουμε τον αεραγωγό γύρω – γύρω πολύ αργά έως ότου το χρώμα στεγνώσει. Αυτό ήταν. Έχουμε έναν τέλειο αεραγωγό που δεν χρειάζεται καν στοκάρισμα! Ένα χέρι γυαλιστερό βερνίκι ίσως χρειαστεί στο τέλος.

ΚΑΛΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΘΗΛΩΝΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΣΟΥ ΖΕΥΣ….

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΣΥΝΤΑΞΗ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ορέστης Πετρουτσόπουλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *