To Northrop F-5 ήταν ένα ελαφρύ, υπερηχητικό αεροσκάφος, σχεδιασμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Αποτέλεσε την βάση για την ανάπτυξη άλλων αεροσκαφών και η παραγωγή του τερματίστηκε το 1987.
Τα πρώτα αεροσκάφη F-5A/B παραδόθηκαν στην Ελληνική ΠΑ τον Μάρτιο του 1965 ενώ το 1968 και 1969 παραλήφτηκαν 16 φωτο-αναγνωριστικά RF-5A. Η τελευταία παραλλαγή του αεροσκάφους που εισήρθε σε υπηρεσία το 1991 ήταν το NF-5A/B από τα αποθέματα της Ολλανδικής ΠΑ με αναβαθμισμένο εξοπλισμό σε σχέση με τα παλαιοτέρα F-5A/B Αμερικανικής κατασκευής.
Το F-5 αποσύρθηκε τον Μάρτιο του 2001, υπηρετώντας πιστά όλους τους ρόλους για τους οποίους σχεδιάστηκε, από αναχαίτιση μέχρι ρόλους δίωξης βομβαρδισμού, ενώ χρησιμοποιήθηκε και ως μέσο εξοικείωσης νέων χειριστών σε αεριωθούμενα μαχητικά. Παράλληλα το F-5 εξόπλισε για μικρό χρονικό διάστημα 1967-1968 το Τρίτο Ελληνικό Ακροβατικό Σμήνος, Νέα Ελληνική Φλόγα.

Αναλυτικά τα F-5 εξόπλισαν τις :
-337 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας “Φάντασμα”1967-1978 (ΑΒ Λάρισα).
-341 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας “Βέλος” 1965-1993 ΑΒ (Ν. Αγχίαλος).
-343 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας “Αστέρι” 1966-2001 ΑΒ (Ν. Αγχίαλος).
-349 Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας “Κρόνος” 1967-1975 (ΑΒ Λάρισας).

Στα 36 χρόνια της υπηρεσίας τους στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία συμπλήρωσαν συνολικά 364.647 ώρες πτήσης, ενώ 23 πιλότοι έχασαν την ζωή τους πετώντας με αυτά.

Λίγα λόγια για το κιτ:
Πρόκειται για το παλιό γνωστό κιτ της Classic Airframes με την πολύ φτωχή λεπτομέρεια γράμμωσης στην επιφάνεια του, αλλά και με την πολύ κακή εφαρμογή του. Έτσι, ξεκινώντας αποφάσισα να του προσθέσω την γράμμωση που του έλειπε σε πτέρυγες και άτρακτο όπως επίσης να προσθέσω κάποια πριτσινια τα οποία απουσίαζαν εντελώς από τις επιφάνειες του κιτ.
Μοναδική ίσως εξαίρεση αποτελούν οι ρητίνες οι οποίες περιέχονται στο κιτ και αφορούν σε πλήρες τον χώρο του πιλοτηρίου, το αερόφρενο με την βάση του ,τις φωλέες των τροχών και τις εξαγωγές των κινητήρων του αεροσκάφους.

Κατασκευή:
Ξεκινώντας λοιπόν από το πιλοτήριο το οποίο εφάρμοσε εύκολα στην θέση του, προχώρησα στην αντικατάσταση του εκτινασσόμενου καθίσματος C2 το οποίο περιέχεται στο κιτ αλλά δεν φορέθηκε ποτέ σε Ελληνικό αεροσκάφος. Έτσι τοποθέτησα το ρητινένιο MK7HRQ από F-104 το οποίο μοιάζει αρκετά με αυτά που φορούσαν τα F-5 επεμβαίνοντας μόνο σε μια μικρή μετατροπή στο προσκέφαλο ώστε να δείξει σωστά για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

Στις πτέρυγες διορθώθηκε η γράμμωση των φλαπς η οποία ήταν λάθος και έκοψα τα πηδάλια διεύθυνσης ώστε να τους δώσω μια ελαφριά κλίση προς τα κάτω.
Στο χώρο του ρύγχους του αεροσκάφους άφησα ανοιχτή την θυρίδα του αριστερού πολυβόλου χρησιμοποιώντας το βελτιωτικό σετ της Aires ώστε να αναπαραστήσω το εσωτερικό του.

Γενικότερα η όλη κατασκευή κύλησε σχετικά ομαλά, αλλά χρειάστηκε περίσσια υπομονή και αρκετή δουλίτσα λόγω της πολύ κακής εφαρμογής, ώστε να βγει ένα σωστό αποτέλεσμα.

Βάψιμο:
Τα χρώματα που χρησιμοποίησα για την sea παραλλαγή είναι κυρίως ακρυλικής βάσης κι έτσι επέλεξα τους κωδικούς Η303,Η309,Η310,Η311 από την σειρά των πολύ καλών χρωμάτων της Gunze.

Τα τρία χρώματα της παραλλαγής ξανοίχτηκαν αρκετά ώστε να αναπαραστήσω την φυσική τους φθορά από την παρατεταμένη χρήση και τα καιρικά φαινόμενα. Έτσι πρόσθεσα σε κάθε χρώμα το Η311 light gray μαζί με λίγο λευκό ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τοπικά ψεκάσματα σε διάφορες τονικότητες από το κάθε χρώμα ήταν απαραίτητα στην συνέχεια ώστε να τονιστεί και η αντίθεση της φθοράς στα διάφορα σημεία του μοντέλου. Τέλος με λάδια ζωγραφικής τονίστηκαν οι γραμμώσεις και έγιναν κάποια σημάδια και μπαλώματα στις πτέρυγες και στο πίσω μέρος της ατράκτου.


Οι χαλκομανίες που χρησιμοποίησα είναι από την πολύ καλή καρτέλα της Icarus και τα βερνίκια gloss και matt για το τελικό φινίρισμα της Winsor Newton.

Του Νίκου Κωλέττη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *