Για την κατασκευή του μοντέλου, σε κλίμακα 1/48, χρησιμοποιήθηκε το κίτ ρητίνης του Nieuport 24 της Πολωνικής Karaya. Η μετατροπή σε Nieuport 27 συνίσταται μόνο στην αλλαγή του άξονα των τροχών από ενιαίο σε διαιρούμενο. Δυστυχώς η κακή ποιότητα της χύτευσης, η λεπτομέρεια αλλά και οι διαστάσεις των επιμέρους κομματιών με ανάγκασαν να χρησιμοποιήσω μόνο τα βασικά κομμάτια, δηλαδή την άτρακτο και τις πτέρυγες. Για τις ιδιοκατασκευές αποφάσισα να χρησιμοποιήσω διαθέσιμα στο εμπόριο aftermarket υλικά, φύλλο πλαστικού και περίσσια υπομονή. Ποιο συγκεκριμένα, για την περιοχή του κόκπιτ επιστρατεύτηκαν διάφορα photoetched κομμάτια για το κάθισμα και την “ράγα” της μανέτας μείγματος/ισχύος (Tom’s Modellworks), τα όργανα (Eduard), τους εντατήρες συρματόσκοινων (GasPatch και σωληνάκια Albion Alloys). Ο κινητήρας Le Rhone 9J είναι ρητινένιος της Vector βελτιωμένος με μπρούτζινα μήκη της Albion.

To Vickers περιλαμβάνει κορμό από το σετ της Hauler και jacket από photoetched κομμάτια της Part. Οι τροχοί είναι τροποποιημένοι βρετανικοί από το Camel της Eduard. Η προπέλα κατασκευάστηκε από laminations λεπτού φύλλου κέδρου (συσκευασία πούρων) και τρίφτηκε με βάση τις φωτογραφίες και τα σχέδια, πριν βερνικωθεί . Η πρόκληση να αφεθεί στο χρώμα του ξύλου ήταν μεγάλη, αλλά η λογική πρυτάνευσε και τελικά ψεκάστηκε με ένα maroon χρώμα με το οποίο και ήταν βαμμένες όλες οι γαλλικές προπέλες της περιόδου.

Όλα τα μεταλλικά μέρη βάφτηκαν με τα χρώματα της Alclad. Για τα χρώματα της παραλλαγής προτιμήθηκαν τα αυθεντικά (όντως είναι!) ακρυλικά της ιταλικής Mister Kit. Η σύστασή τους θυμίζει έντονα “πλαστικό” βαφής τοίχου και προκειμένου να ψεκαστούν απαιτήθηκε σχολαστική αραίωση με μείγμα ισοπροπυλικής αλκοόλης και Future με αναλογία 33% για κάθε συστατικό, οι φθορές έγιναν με λάδια και τα βερνίκια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα laquer της Alclad. Τα εθνόσημα και το “φιδάκι” της ατράκτου, που είναι επιχειρησιακό σήμα των επιχειρήσεων στον Σαγγάριο ποταμό, βάφτηκαν με την βοήθεια μασκών, ενώ οι κωδικοί και τα προειδοποιητικά τυπώθηκαν σε φύλλο decal με οικιακό laser εκτυπωτή.
Το μοντέλο αναπαριστά αεροσκάφος της Γ’ μοίρας αεροσκαφών της Αεροπορικής Υπηρεσίας Στρατού το 1921 στο Δορύλαιο (Eski Sehir) και είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες ως Έλληνες και τυχεροί ως ερευνητές/μοντελιστές που το κατέγραψε ο φακός του Henry Boissonas!

Βιβλιογραφία:
Hellenic Air Force, 1908-1944, department of the History of HAF, Athens 2000.
History of the Hellenic Air Force, 1919-1929 , department of the History of HAF, Athens 1983.
Nieuport 24/27 at war! Centenary Datafile #167, author Paolo Varriale, Albatros Productions Ltd, GB 2015.

Του Παύλου Τσέκα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *