Ο καλός μας φίλος χρειάζεται περιποίηση. Βήμα-βήμα ο καθαρισμός ενός κοινού αερογράφου βαρύτητας, διπλής λειτουργίας. Ενδεικτικά έχουμε χρησιμοποιήσει έναν HS-30,κινέζικης προέλευσης. Τα εξαρτήματα μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με τον κατασκευαστή. Μεγάλη προσοχή, ο χώρος μας να είναι καθαρός.

Όλοι οι αερογράφοι, ακόμη και οι πιο φτηνοί συνοδεύονται από ένα φυλλάδιο, όπου υπάρχουν τα επιμέρους τεμάχια τους, και χρησιμεύουν και σαν οδηγός στην αποσυναρμολόγηση και συναρμολόγηση.

Τα υλικά μας, από αριστερά προς τα δεξιά. Καθαριστικό αερογράφου, μπλε οινόπνευμα, δοχεία καθαρά, ψίκτρες καθαρισμού, κλειδί για το μπέκ, κατσαβίδι, χαρτί κουζίνας και βουρτσάκια για τον καθαρισμό των δοντιών.

Αρχίζουμε την αποσυναρμολόγηση, αφού έχουμε αφαιρέσει βελόνα και μπέκ. Από το πίσω μέρος αφαιρούμε το ελατήριο επαναφοράς και τη βάση που το συγκρατεί

Στη συνέχεια εντοπίζουμε και αφαιρούμε με ένα μικρό κατσαβίδι την ασφάλεια του οδηγού της βελόνας. Εργασία σημαντική διότι στο σημείο αυτό έχουμε συσσώρευση χρώματος, πράγμα που πολλές φορές κάνει τη βελόνα να κολλάει.

Εδώ η μεταλλική ασφάλεια που έχει αφαιρεθεί.

Με μια οδοντογλυφίδα αφαιρούμε τον πλαστικό οδηγό της βελόνας.

Όλα τα «ψιλά» τα τοποθετούμε σε ένα μπολάκι με καθαριστικό για να μαλακώσουν παλιά χρώματα αλλά και για ασφάλεια.

Όλα τα κομμάτια στην καθαρή επιφάνεια.

Καθαρισμός βελόνας με οινόπνευμα και δοκιμή καθαριότητας σε χαρτί απαραίτητος!

Με το βουρτσάκι βουτηγμένο στο οινόπνευμα καθαρίζουμε το μπέκ με απαλές κινήσεις. Σε περίπτωση χρήσης χρωμάτων σμάλτου χρησιμοποιούμε white spirit ακόμα και διαλυτικό νίτρου.

Ένα λεπτό τρυπάνι χρησιμεύει να απομακρύνουμε στερεοποιημένα κομμάτια χρώματος.

Με τις ειδικές βούρτσες καθαρίζουμε τα μεγαλύτερα μέρη, πάντα με απαλές κινήσεις χωρίς ζορίσματα.

Μπατονέτες για τα λιγότερο ευαίσθητα και μεγαλύτερα κομμάτια

Ελέγχουμε την καθαριότητα σε ένα λευκό χαρτί.

Με ένα μαλακό πανί καθαρίζουμε και την εξωτερική επιφάνεια του αερογράφου.

Ξεκινάμε την επανατοποθέτηση, από τον πλαστικό οδηγό της βελόνας αφού τον ελέγξουμε ότι δεν είναι χαλασμένος.

Βιδώνουμε την βίδα που ασφαλίζει τον οδηγό με προσοχή και όταν τερματίσει τη γυρνάμε μισή στροφή ανάποδα.

Τοποθέτηση σκανδάλης

Προς το τέλος τοποθετούμε την βελόνα αφού ελέγξουμε ότι είναι ίσια. Αλλιώς την αντικαθιστούμε.

Η βελόνα καλό θα είναι να μπει από εμπρός προς τα πίσω για να αποφύγουμε ζημιά στην ευαίσθητη μύτη.

Φροντίζουμε πριν τοποθετήσουμε το μπέκ η βελόνα να είναι μαζεμένη.

Τοποθετούμε το μπέκ αφού ελέγξουμε την λαστιχένια του φλάντζα. Σφίγγουμε με το χέρι. Αποφεύγουμε το καργάρισμα, μπορεί να κοπεί.

Ελέγχουμε όλες τις λαστιχένιες φλάντζες και αντικαθιστούμε τυχόν κομμένες ή φθαρμένες και είμαστε έτοιμοι για χρήση.

Κείμενο – φωτογραφίες: Κώστας Κατσικαδέλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *