Band of Brothers

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ…

Somewhere in time…
Μια φορά και ένα καιρό, δηλαδή πολλά χρόνια πίσω, ίσως και 25, μια βόλτα στο Κεφαλάρι στην Κηφισιά με έφερε αντιμέτωπο με μια εντελώς πρωτόγνωρη βιτρίνα καταστήματος. Μια βιτρίνα γεμάτη “στρατιωτάκια” για μεγάλους. Ως παιδί είχα την εμπειρία μου και εγώ από συναρμολογούμενα αεροπλάνα, αλλά τούτο εδώ το θέαμα δεν ξύπναγε απλά το παιδί μέσα μου, αλλά μου άνοιγε νέους ορίζοντες. Έτσι ταξιδεύω στο Carentan την ήμερα εισόδου των αμερικανών αλεξιπτωτιστών μετά την D-Day, πετάγομαι στην Αίγυπτο με το Μεγάλο Ναπολέοντα, περνάω από το LastStand του στρατηγού Custer στο Little Big Horn, παρακολουθώ μια μονομαχία Γάλλων musketeers μπροστά από ένα εκκλησάκι, αλλά και γνωρίζω ενδιαφέροντες τύπους όπως τον Γερμανό στρατηγό των τεθωρακισμένων Guderian, τον πειρατή Μαυρογένη, τον δικό μας Παπαφλέσσα και πολλούς πολλούς άλλους.

Damian Lewis aka Richard Dick Winters
Καθάρισμα των κομματιών, κόλλημα, στοκάρισμα όπου χρειαστεί και στη συνέχεια αστάρωμα. Κάπου εδώ ξεκινά και η πραγματική γοητεία της κατασκευής, το βάψιμο, με ακρυλικά χρώματα κυρίως της vallejo. Κάποια κομμάτια όπως το όπλο,η χειροβομβίδα και όλα γενικά τα πρόσθετα, βάφονται ξεχωριστά πριν κολληθούν.

Band of Brothers

Painting mister Winters
Μια λεπτομερής έρευνα στο internet έδειξε πως το κύριο χρώμα της στολής των Αμερικανών αλεξιπτωτιστών, αμέσως μετά την απόβαση, δυστυχώς επιτυγχάνεται μόνο με μίξη δύο ή και τριών χρωμάτων. Το ωραίο είναι ότι σχεδόν κάθε πηγή πρότεινε και διαφορετικά χρώματα. Μετά από αρκετές δοκιμές λοιπόν χρησιμοποίησα μίξη u.s. darkgreen, middlestoneκαιu.s. fielddrab. Αφού ολοκληρώθηκε μετά από τρία χέρια το κύριο χρώμα, ακολούθησαν οι φωτοσκιάσεις, οι οποίες πολύ απλά γίνονται δημιουργώντας διαδοχικά όλο και πιο φωτεινούς και πιο σκούρους τόνους από το βασικό χρώμα. Έτσι με πολύ υγρό πινέλο περνάμε διαδοχικά τις επιφάνειες που πρέπει
να αναπαριστούν τις πτυχώσεις. Ειδικά με τους πρώτους πιο απαλούς φωτεινούς τόνους βάφουμε μεγαλύτερες επιφάνειες, οι οποίες μικραίνουν όσο πιο φωτεινός γίνεται ο τόνος του χρώματος. Στα μεταλλικά σημεία χρησιμοποίησα air αποχρώσεις του μαύρου και steel της Vallejo και με drybrushing γίνανε οι φωτισμοί. Σημαντικό είναι επίσης στις ενώσεις των επιφανειών να περνάμε ένα πιο σκούρο τόνο προκειμένου να παίρνει το μοντέλο μια ψευδο 3d αίσθηση.

Σε μια φιγούρα και ειδικά μεγάλης κλίμακας η δημιουργία του προσώπου είναι αυτό που λέμε όλα τα λεφτά. Ηeavyskin για βάση και διαρκείς φωτοσκιάσεις εκεί που χτυπάει το φως και στα εσωτερικά σημεία.Πιο φωτεινά σημεία είναι η μύτη, το σαγόνι, τα μήλα, το πάνω μέρος των αυτιών, σημεία στο κούτελο, πιο σκοτεινά κάτω από τα χείλη, τη μύτη, οι ζάρες, οι ρυτίδες. Πολύ πολύ υγρό πινέλο, λίγο χρώμα, διαδοχικοί τόνοι χρώματος ο ένας πάνω από τον άλλο και διαρκής πειραματισμός. Στα μάγουλα συνήθως χρησιμοποιώ μείξη του σκούρου τόνου με λίγο καφέ χρώμα.

Άφησα για το τέλος την αναφορά μου στα μάτια, τα οποία ίσως είναι από τα πιο δύσκολα σημεία. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές, εγώ συνήθως βάφω αρχικά μάύρη την
κόρη επί της οποίας στη συνέχεια περνάω το πραγματικό χρώμα ματιού του χαρακτήρα αφήνοντας σαν περίγραμμα μια λεπτή μαύρη γραμμή. Ένα στίγμα μαύρου για ίριδα και ένα στίγμα λευκού προς τα εκεί που πρέπει να στρέφεται το βλέμμα του χαρακτήρα μας. Στο τέλος πολύ αραιωμένο smoke και gloss βερνίκι.Το τελικό στάδιο είναι μιά στρώση αραιωμένου ματ βερνικιού.

Σύνταξη – κατασκευή: Κώστας Λάιος

Band of Brothers Band of Brothers Band of Brothers

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *