Sutphen Fire Truck 95’

Το τελευταίο μου επιχείρημα είναι το φανταστικό και πανέμορφο πυροσβεστικό όχημα σκάλα τις εταιρίας Sutphen. Είναι Αμερικανικής κατασκευής και βάσει κριτικών που έχει αποκομίσει, είναι μοναδικό και απόλυτο εργαλείο για την κατάσβεση φωτιάς και διάσωσης ατόμων σε ψηλά κτίρια. Ο βασικός λόγος που το επέλεξα δεν είναι άλλος από την ‘’πρόκληση’’ που παρουσιάζει η δυσκολία κατασκευής του. Νομίζω ότι όλοι όσοι ασχολούμαστε με τον μοντελισμό το νιώθουμε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό.

Ο βαθμός δυσκολίας είναι πολύ μεγάλος και απαιτείται πολύ υπομονή και επιμονή. Σε αυτό το μοντέλο, όπως και σε όποιο άλλο έχω φτιάξει μέχρι στιγμής, τα σχέδια τα προμηθεύτηκα από το internet. Μετά έγιναν οι απαραίτητοι υπολογισμοί και ξεκίνησα από το εμπρός τμήμα του μοντέλου κατασκευάζοντας το κουβούκλιο. Θέσεις οδηγού, γκάζι, φρένο, μοχλοί, τιμόνι και ότι άλλο μπορεί να διαμορφωθεί. Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες όλα ξεκινούν από το μηδέν. Μετράω με το παχύμετρο ακριβώς ποσό πρέπει να είναι το κάθε κομμάτι με ακρίβεια χιλιοστού, ώστε να υπάρχει και η δυνατότητα κίνησης. Όταν ολοκληρωθεί το έργο θα μπορεί να ανοίγει η πόρτα, να στριβεί το τιμόνι και γενικά όλα τα τμήματα του οχήματος θα είναι λειτουργικά!

Λεπτομέρειες…
Μετά σειρά έχουν οι λεπτομέρειες. Έτσι δημιουργήθηκαν και τοποθετήθηκαν εσωτερικά οι μπουκάλες, οι μοχλοί ρύθμισης ύψους/βάθους του καθίσματος του οδηγού και διάφορα άλλα μικρά πραγματάκια. Τέλος τοποθέτησα τον ουρανό του οχήματος σφίγγοντας τον με σφικτήρες για να κολλήσει σωστά στην θέση του. Ακολούθησαν οι πόρτες. Με οδηγό το blueprint που προμηθεύτηκα από το internet και με την βοήθεια των μικρών τριγώνων (κρεμαστάρια) έκανα τους μεντεσέδες για τις πόρτες ολοκληρώνοντας τον μηχανισμό που επιτρέπει στις πόρτες να ανοίγουν και να κλείνουν όπως στο πραγματικό! Ήταν από τα δυσκολότερα σημεία της κατασκευής και υπήρξαν στιγμές που πίστεψα ότι δε θα το καταφέρω. Έφτιαξα και τους μπροστινούς τροχούς για να ολοκληρωθεί και ο μηχανισμός που τους επιτρέπει να στρίβουν.
Με το κουβούκλιο ολοκληρωμένο, προχώρησα στην ουρά του οχήματος. Το πίσω τμήμα ήταν πολύ εύκολο καθώς είναι τετραγωνισμένο, αλλά απαιτεί υπολογισμούς. Έχει
πολλές πόρτες διαφορετικού μεγέθους και διαφορετικού προσανατολισμού (κάθετες, οριζόντιες).

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’Sutphen Fire Truck 95’

Φτιάχτηκαν όλες με το πριόνι και φινιρίστηκαν με  γυαλόχαρτο για να είναι έτοιμες για τοποθέτηση στο κυρίως σώμα του οχήματος.
Αφού τοποθετήθηκαν και αυτές, σειρά πήραν οι λεπτομέρειες. Βάνες, ιακόπτες και κουμπάκια που έχει το συγκεκριμένο όχημα. Όλες αυτές οι εργασίες γίνονται τελείως χειρωνακτικά χωρίς τη χρήση επαγγελματικών ηλεκτρικών εργαλείων. Απαιτούνται πολλές μέρες δουλειάς για να ολοκληρωθεί το έργο.
Η σκάλα στο πλάι του οχήματος που εξυπηρετεί την εύκολη πρόσβαση του προσωπικού στην μεγάλη σκάλα, που θα αναφέρω πιο κάτω, έγινε με πριονάκι μικρό και χιαστί για να γίνουν τα κουτάκια που φαίνονται και εκεί αλλά και στην πλάτη του κουβούκλιου. Αυτά όλα για να γίνουν χρειάστηκαν 10 – 12 μέρες ετσι ώστε να φτάσω σε σημείο να ολοκληρωθεί μόλις ένα κομμάτι του εμπρός συνόλου όπως φαίνεται και στη φωτογραφία.
Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για την απέναντι πλευρά του οχήματος με λιγότερες όμως πόρτες και με τις απαραίτητες λεπτομέρειες όπως φώτα, φλας, βάνες, διακόπτες κλπ.
Μετά από αυτό, το όχημα είναι έτοιμο για να μπουν οι άξονες. Οι πίσω άξονες έγιναν απλά και εύκολα με τοποθέτηση καβίλιας σε ευθεία, σαν ημιαξόνιο που βγαίνει από το διαφορικό του οχήματος και τοποθετήθηκαν οι τροχοί. Σε αυτό το σημείο βοηθά και η κατασκευή του πραγματικού, καθώς σε άλλη περίπτωση θα ήθελε ευθυγράμμιση με αλφάδι έτσι ώστε να πατάνε και οι 4 τροχοί κατω. Στο εμπρός μέρος όμως τα πράγματα ήταν σαφώς πιο δύσκολα καθώς ήθελα από την αρχή σύστημα διεύθυνσης, και λέγοντας σύστημα διεύθυνσης, εννοώ κρεμαργιέρα, ευθυγράμμιση τον αξόνων σε ύψος και θέση, ώστε να μην είναι ο ένας πιο μπροστά και ο άλλος πιο πίσω. Να είναι όλα σε απολυτή ευθεία και αρμονία για να δουλέψει σωστά το σύστημα δίχως σκαμπανεβάσματα!
Όσον αφορά στον χειρισμό του οχήματος, γίνεται μέσω του τιμονιού, εφόσον ανοίχτηκε και η κατάλληλη τρυπούλα για να μπει η κολόνα του τιμονιού την οποία θα αγκαλιάσει το γραναζι από ξύλο που έφτιαξα αναγκάζοντας το γρανάζι τις κρεμαργιέρας να την κινεί στρίβοντας τους τροχούς δεξιά – αριστερά.

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Σκάλα 3 σειρών…
Ο μεγάλος πονοκέφαλος…και η ομορφιά του μοντέλου!
Η σκάλα ήταν η απόλυτη πρόκληση για έμενα καθώς φωτογραφίες από το πάνω μέρος δεν υπήρχαν πουθενά.
Μου πήρε 2-3 μέρες για να δω που περίπου βρίσκεται το ύψος της κάθε σκάλας και πως συνδέονταν η μια με την άλλη. Ήταν ένα μικρό μαρτύριο αλλά τελικά έβγαλα άκρη. Ξεκίνησα φτιάχνοντας την βάση που θα στηρίζει όλη την κατασκευή και κατόπιν, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, έγινε η πρώτη σειρά, η βασική, της σκάλας. Αρχικά δημιουργήθηκαν τα κάθετα κάγκελα και μετά τα χιαστί όπου εσωτερικά φυλάσσεται η μάνικα νερού, η όποια καταλήγει πάνω στον κουβά μεταφοράς προσωπικού. Η διαδικασία για την σκάλα ήταν πολύ χρονοβόρα, καθώς χρειάζεται αρκετά μικρά κομμάτια τα όποια αφού τρυπηθούν, πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες υποδοχές στο πάτωμα τις σκάλας για να μείνουν όρθια και σταθερά. Η τοποθέτηση έγινε με κόλλα η οποία εξασφαλίζει τη σταθερότητα της κατασκευής.

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Η διαδικασία αυτή επαναλήφτηκε τρεις φορές και στο τέλος τοποθετήθηκε ο κουβάς με τις υπόλοιπες λεπτομέρειες οι οποίες έγιναν με καβίλιες και με κομμάτια πεύκου τα οποία στρογγυλεύτηκαν δημιουργώντας τις σωληνώσεις και το πέταλο που συγκρατεί τον κουβά σταθερό.
Αυτές οι λεπτομέρειες ολοκληρώθηκαν μετά από δύο εβδομάδες εργασίας. Μετά ολοκληρώθηκαν τα κάγκελα και έφτασε και αυτό το έργο στην τελική του μορφή. Η τελευταία πινελιά ήταν το βερνίκι.
Όλη η κατασκευή διήρκησε ένα μήνα και είκοσι εφτά μέρες αλλά νομίζω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι άξιζε τον κόπο.
Σας ευχαριστώ όλους.
Συνεχίστε τις απίθανες δουλείες!

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’ Sutphen Fire Truck 95’

Ιστορία:
Η Sutphen ξεκίνησε το 1890 από τον Ο.Η. Sutphen και τώρα έχει 4 μονάδες παραγωγής στην Amlin, Hilliard, και Σπρίνγκφηλντ του Οχάιο και White Lake, Νέα Υόρκη.

Παραγωγή:
Η Sutphen παράγει όλους τους τύπους των πυροσβεστικών οχημάτων που εδράζουν σε δικό τους σασί, και περιλαμβάνουν τις συνηθισμένες μηχανές, σκάλες, και διασωστικά, αλλά επίσης παρέχει φορείς με σασί για εμπορικές εφαρμογές. Η εταιρεία παράγει αυστηρά μέσο-κεντρικές κεραίες ( ορολογία της σκάλας), είτε ως πλατφόρμες της σκάλας του πύργου (με έναν κουβά / καλάθι) ή σε μορφή ολοκληρωμένου πύργου σκάλα (χωρίς κάδο), καθώς και τη βιομηχανική εφαρμογή κεραίες. Προηγουμένως η εταιρία, είχε παράγει, στη δεκαετία του 1990 και Sutphen φρέ-ζες, συμπεριλαμβάνοντας μια μοναδική ιδέα με τιμόνι-πύργο, όπου ο κάδος του βραχίονα-σκάλας, λειούργησε επίσης και ως καμπίνα του χειριστού του. Η ιδέα δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή. Όλες οι κεραίες (σκάλες) Sutphen αποτελούνται από κράματα αλουμινίου και σφραγίζονται με αεροπορικού τύπου μπουλόνια Huck. Τα υδραυλικά συστήματα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από την εταιρεία για την κάθε εφαρμογή τους.

ΣΥΝΤΑΞΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Κωνσταντίνος Κουτσινιώτης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *