Το Range Rover είναι ένα πολυτελές 4Χ4 Βρετανικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται από το 1970 και βρίσκεται σήμερα στην τέταρτη γενιά του. Το κίτ της Revell παρουσιάζει την πεντάπορτη έκδοση της πρώτης γενιάς του Range Rover και αποτελείται από 100 περίπου κομμάτια καλής ποιότητας πλαστικού. Δεν περιέχει κινητήρα, έχει όμως σασί και αναρτήσεις αρκετά λεπτομερή και πολύ αληθοφανές εσωτερικό.
Ξεκίνησα τις εργασίες στο σασί, το οποίο στοκάρισα και έτριψα για να εξαφανιστούν οι ατέλειες του καλουπιού. Σειρά πήρε το αμάξωμα, το οποίο έτριψα με ντουκόχαρτο Νο 500, το έπλυνα και αφού στέγνωσε, το ψέκασα με το γκρι (1) αστάρι της Humbrol. Στη συνέχεια, το ξανά έτριψα με ντουκόχαρτο Νο 2000 της Tamiya και το ψέκασα με το λευκό αστάρι (34) της Humbrol. Κατόπιν, αφού έτριψα ξανά το αμάξωμα με ντουκόχαρτο 2000 για να ξαναγίνει όσο το δυνατόν πιο λεία η επιφάνεια, το έβαψα με το Rosso Fiorano της Zero Paints από τη σειρά χρωμάτων της Ferrari. Το χρώμα μού ανέδειξε κάποιες ατέλειες, οι οποίες τρίφτηκαν με ντουκόχαρτα Νο 1500 και 2000, ξανασταρώθηκαν με λευκό αστάρι της Humbrol. Στο τέλος έβαψα εκ νέου το αμάξωμα. Τέλος, το ψέκασα ένα χέρι βερνίκι Β-513 της Gunze και μπήκε στην άκρη για να στεγνώσει, ώστε αργότερα να το τρίψω με ντουκόχαρτο 2000 και να το ξαναγυαλίσω.
Στη συνέχεια ετοίμασα το κάτω μέρος του οχήματος με την ίδια διαδικασία που ακολούθησα και για το αμάξωμα.
Αφού στέγνωσε το αμάξωμα από το πρώτο χέρι βερνικιού, το έτριψα με ντουκόχαρτο Νο 2000 και το ψέκασα δύο χέρια ακόμα βερνίκι με το Β-513 της Gunze, το οποίο είναι σε spray αλλά το μετέφερα σε μπουκαλάκι. Το αποτέλεσμα αυτής της φάσης των εργασιών ήταν αυτό: Το τελικό στάδιο των εργασιών στο αμάξωμα έγινε μετά από λίγες μέρες με micromech ντουκόχαρτο 6000 – 12000 και αλοιφές της Ταmiya.
Έβαψα το σασί πρώτα με γκρι αστάρι της Humbrol και συνέχεια με Rubber Black ακρυλικό της Tamiya (XF85). Μασκάρισα κάποια τμήματα στον κινητήρα και τα έβαψα με το White Aluminium της Alclad. Μόνταρα τις αναρτήσεις και τις εξατμίσεις, στις οποίες αφού τις έβαψα με White Aluminium, έκανα κάποια καψίματα με Liquid Bronze της Zero Paints, Burnt Iron και Hot Metal Violet της Alclad.
Τέλος, έβαψα τα δισκόφρενα με Gloss Black της Zero Paints πάνω από αστάρι και στη συνέχεια με Stainless Steel της Alclad. Τις δαγκάνες, τις έβαψα με Tire Black της Gunze.
Στο εσωτερικό τώρα, αρχικά έτριψα τα κομμάτια, και στοκάρισα όπου χρειαζόταν. Ψέκασα με γκρι αστάρι της Humbrol. Σαν απόχρωση για το εσωτερικό επιλέχθηκε το
311 ακρυλικό της Gunze.
Μετά έφτιαξα κάποια έξτρα μικροαντικείμενα που θα τοποθετηθούν αργότερα στο εσωτερικό και πιο συγκεκριμένα μια ομπρέλα από λεπτό πλαστικό και βρεγμένη χαρτοπετσέτα. Επίσης έφτιαξα κάποια περιοδικά, πόρπες για τις ζώνες, όπως επίσης ένα δίχτυ (ΡΕ) για μικροαντικείμενα, αντικαθιστώντας το ανάγλυφο της Revell που βρισκόταν στο χώρο των αποσκευών. Τέλος ετοιμάστηκε και ένας φορητός υπολογιστής από τη σειρά notebook (ΡΕ) της Hobby Design.
Η πιο χρονοβόρα εργασία αφορούσε στην αναπαράσταση των ξύλινων επιφανειών στο εσωτερικό του Range Rover, αντικαθιστώντας τις χαλκομανίες της Revell. Αναλυτικότερα, αφού αστάρωσα τα κομμάτια με γκρι αστάρι της Humbrol, μασκάρισα τις επιφάνειες γύρω από ό,τι δεν θα βαφόταν “ξύλο” και ό,τι θα έπαιρνε την απόχρωση του ξύλου ψεκάστηκε με το ακρυλικό 318 Radome της Gunze.
Έκανα τα νερά του ξύλου με σκούρο ακρυλικό καφέ XF10 της Tamiya και την τεχνική του στεγνού πινέλου. Κατόπιν, ψέκασα με ακρυλικό Clear πορτοκαλί της Tamiya δυο λεπτά χέρια αυτές τις επιφάνειες.
Στο τέλος, ψέκασα βερνίκι σμάλτου Β-513 της Gunze και αφαίρεσα τις μάσκες με τις ταινίες. Αφού στέγνωσαν καλά τα κομμάτια, έκανα το μασκάρισμα του υπολοίπου μέρους του ταμπλό.
Έγιναν οι διακόπτες και κάποια μασκαρίσματα με στένσιλ στις πόρτες. Έτσι ετοιμάστηκαν και τα υπόλοιπα τα κομμάτια του εσωτερικού. Επόμενο βήμα στην κατασκευή του εσωτερικού ήταν το flocking που έγινε, όπου αυτό ήταν απαραίτητο με το Cream White της Ka Models. Πέρασα τα τμήματα δυο χέρια flocking πάνω από αραιωμένη ατλακόλ με χρονική διαφορά ενός εικοσιτετραώρου περίπου το ένα από το άλλο. Μετά , άρχισα το μοντάρισμα των κομματιών του εσωτερικού.
Στη συνέχεια, καταπιάστηκα με το αμάξωμα, στο οποίο έγιναν κάποιες εργασίες με μασκαρίσματα στα πλαίσια των παραθύρων τα οποία βάφτηκαν με Rubber Βlack της Tamiya, τα πλαϊνά φλας τα οποία βάφτηκαν με Clear πορτοκαλί πάνω από White Aluminium της Alclad και τα πλαϊνά σιρίτια τα οποία βάφτηκαν με μαύρο Rubber Βlack της Tamiya και κατόπιν έγινε το φιλέτο χρωμίου με Chrome της Alclad.
Ετοιμάστηκαν οι ζάντες οι οποίες ψεκάστηκαν αρχικά με γκρι αστάρι (1) της Humbrol και κατόπιν με Duraluminium της Arcland το δε κέντρο τους με το τιτάνιο της Τestors.
Kόλλησα το σασί στο πάτωμα και έβαψα την ηλιοροφή με Smoke TS71 της Tamiya, τους λασπωτήρες με Tire black της Gunze και κόλλησα στο αμάξωμα τα τζάμια, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες και κάποιες άλλες λεπτομέρειες. Τέλος το αμάξωμα με το σασί έγιναν ένα και ιδού το αποτέλεσμα.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΣΥΝΤΑΞΗ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ανδρέας Ρουσουνέλης