Ο Αλέξανδρος περιγράφεται πως διέθετε ένα γαλάζιο και ένα καφέ μάτι, εμφανίζοντας το γενικά σπάνιο στους ανθρώπους φαινόμενο της ετεροχρωμίας όπου οι ίριδες των ματιών διαφέρουν σε χρώμα μεταξύ τους.

Επίσης περιγράφεται πως είχε μια ελαφριά κλίση του κεφαλιού του προς τα πάνω με αριστερή κατεύθυνση , πιθανώς λόγω του τραυματισμού του από χτύπημα ροπάλου στο λαιμό κατά τη μετέπειτα πολιορκία του κάστρου των Ιλλυριών το 335 π.Χ., ή ως φυσικό σύμπτωμα σκολίωσης. Ως προς το ύψος του, περιγράφεται γενικά ως κάτω του μέσου όρου, με μυώδη διάπλαση.

Το χρώμα των μαλλιών του περιγράφεται είτε ως ανοιχτόχρωμο (κατά τους Αιλιανό, Ιούλιο Βαλέριο, Λιβάνιο) είτε ως σκούρο καστανό, με την τοιχογραφία της μάχης της Ισσού που βρέθηκε στην Πομπηία να τον δείχνει καστανό. ….(πηγή Wiki)

Σύμφωνα με τα ανωτέρω ο Ιταλός γλύπτης Adriano Laruccia απέδωσε εξαιρετικά την κλίση του κεφαλιού στον Μ.Αλέξανδρο , εγω απο τη πλευρά μου επέλεξα για βάψιμο μαλλιών το πιο ανοιχτό χρώμα ενώ βάφτηκε το ένα μάτι καστανό και το άλλο γαλάζιο για όσο το δυνατό πιο πειστική αναπαράσταση.

Αφού καθαριστεί, αφαιρεθούν γραμμές απο το καλούπι και πλυθεί με σαπούνι και νερό το μπούστο ασταρωνεται και αρχίζουμε να βάφουμε με ακρυλικά χρώματα. Στη διαδικασία χρησιμοποιήθηκαν χρώματα Vallejo και κάποια απο Andrea.

Ξεκίνημα φυσικά με το πρόσωπο μιας και είναι το επίκεντρο του μπούστου και εκεί που θα πέσει κυρίως το βλέμμα του θεατή. Βασικό χρώμα με English Uniform+light 1 απο το κόκκινο σετάκι της Andrea+flat flesh.
Κατόπιν σκιάζουμε ελαφρά για να δούμε που ακριβώς θα δώσουμε έμφαση και αρχίζουμε τα highlights τα οποία θα είναι πιο εντονα μιας και μιλάμε για τον Αλέξανδρο στην ηλικία των 30 ετών. Το μείγμα σταδιακά ανοιγεται με το flat flesh παιρνώντας αραιωμένα layers ενώ για τελικό χάιλάιτ προσθέτουμε και λίγο λευκό στο μείγμα.

Αφού φωτίσουμε κυρίως την περιοχή του μετώπου και γύρω απο τα μάτια στα οποία πέφτει το περισσότερο φώς (θεωρία zenithal lighting – το φώς απο πάνω) πάμε να σκιάσουμε προσθέτοντας στο μείγμα σταδιακά το χρώμα English Uniform+red ενώ στα πιο σκούρα μέρη προσθέτουμε και λίγο Burnt Umber.
Κατόπιν πάμε στο επόμενο βήμα το οποίο είναι και το πιο fun αλλά και πιο δύσκολο ταυτόχρονα το blending. Ο σκοπός είναι να μπλεντάρουμε να βάλουμε δηλαδή το ένα χρώμα μέσα στο άλλο έτσι ώστε να μήν έχουμε την απότομη μετάβαση των χρωμάτων που παρατηρήσαμε στην προηγούμενη φωτό. Αυτό γίνεται περνώντας σταδιακά πολύ αραιωμένα τα ενδιάμεσα χρώματα της παλέτας μας αλλά και διάφορα φίλτρα (σε υφή σχεδόν νερού) στο δέρμα αλλά και σε κάποια σημεία που θέλουμε να τονίσουμε (πχ. σκούρο πράσινο ή καφέ στα ρουθούνια στα αυτιά, στις κόγχες των ματιών κτλ.). Δυστυχώς η διαδικασία δεν μπορεί να εξηγηθεί αναλυτικά με λόγια θέλει πολύ πολύ πρακτική και να συμβουλευτούμε και διάφορα βίντεο για να έχουμε και μια εικόνα.

Σειρά τώρα με τα μάτια αναμιγνύωντας το φλές με το λευκό για το ασπράδι του ματιού κατόπιν βάφουμε με μαύρο τη κόρη για να ελέγξουμε να είναι κεντραρισμένες οι κόρες , περνάμε το χρώμα του ματιού , φωτίζουμε στο κάτω μέρος του ματιού και σκιάζουμε στο πάνω , προσθέτουμε μια μαύρη κουκίδια και τελικά μια λευκή (ή και δύο) κουκίδα ώς αντανάκλαση του φωτός.

Για το μαλλί και τα φρύδια χρησιμοποίησα τα χρώματα Beige Brown, Burnt Umber για σκίαση και Ochre Brown για φώτισμα.

Το άσπρο χρώμα του Λινοθώρακα έγινε με ένα mix απο το λευκό σετάκι της Andrea και ένα τόνο Khaki Grey απο Vallejo. Περάστηκαν επίσης και το κόκκινο και πράσινο στα κορδόνια χρησιμοποιώντας τρία χρώματα στο καθένα ένα πιο ανοιχτό (για φώτισμα) ένα μεσαίο (για βασικό) και ένα σκούρο (για σκίαση).

Τέλος για το μώβ του χιτωνίου χρησιμοποιήθηκαν τα εξής χρώματα Purple,Royal Purple, Violet και λίγο λευκό.

Τα χρυσά μέρη είναι και τα μόνα που δεν περάστηκαν με ακρυλικά χρώματα αλλά με χρυσό μελάνι τυπογραφίας+λάδια (Burnt Sienna,Burnt Umber,Black) όπου φωτίστηκαν με χρυσό μελάνι και σκιάστηκαν με το βασικό προσθέτοντας Burnt Umber+Black

Τα μπούστα είναι μια κατηγορία φιγουρών με την οποία κυριολεκτικά μαθαίνεις να βάφεις και να γίνεσαι καλύτερος painter, τα πάντα είναι σε μεγάλο μέγεθος και τα λάθη φαίνονται ευκολότερα, συνάμα είναι και τα πιο εντυπωσιακά αλλά και τα πιο απολαυστικά στο βάψιμo! Ελπίζω να βοήθησα, καλά βαψίματα…

Κατασκευή – κείμενο: Θεόφιλος Γεωργιάδης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *